پایگاه مجازی استاد مرحوم محمد صدیق منشاوی

زندگی نامه،مجموعه عکس، فیلم و تلاوت های استاد محمد صدیق منشاوی(ره)

تلاوت های مجلسی(2)
ساعت ۳:٠۳ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۸٩   کلمات کلیدی: تلاوت های مجلسی

 

ردیف سوره و آیات تلاوت شده محل اجرا مدت دریافت
1 روم 17 -30،ضحی، انشراح، حمد، بقره 1 – 5 سوریه 33':22"
7.83 MB
2 زخرف 68 – آخر، دخان 1 -8 ، قدر کویت27رمضان-مسجد جامع الکبیر1966 30':15"
7.09 MB
3 حشر 18 – آخر ، طارق ، فجر، حمد، بقره 1 - 5 سوریه 45':40"
10.6 MB
4 انفطار6 – آخر،طارق،فجر،حمد،بقره 1 -5 و285-286 سوریه 39':08"
9.18 MB
5 قاف 16 – آخر ، رحمن 1 -17 کویت،شب عید فطر مسجد جامع الکبیر 1966 32':28"
7.60 MB
6 نحل 51 – 81 لیبی 49':00"
11.04 MB
7 غافر 39 -68 لیبی 52':14"
11.09MB
8 لقمان (ع) 8 -30 کویت مسجد جامع الکبیر 1966 31':40"
7.43 MB
9 روم 17 -40 کویت مسجد جامع الکبیر 1966 28':23"
6.65 MB
10 یوسف 1 -27 سوریه 38':45"
9.09 MB
11 شعراء 1 -89 لیبی  49':50"
11.60 MB
12 توبه 38- 43 مسجد الاقصی 26':58"
6.33 MB
13 قصص 68 -85 (1) کویت- مسجد جامع الکبیر 29':15"
6.83 MB
14 شعراء 52-89، فجر،حمد،بقره 1 -5 قاهره- مسجد امام حسین (ع) 1969 34':20"
8.06 MB
15 حدید 7 -24 26:20 مسجد الاقصی 26':20"
6.16 MB
16 مؤمنون 51 – آخر لیبی 44':21"
10.04 MB
17 سجده 1 -19، علق 1 – 8 مصر ،قاهره مسجد مزرورق الاحمدی 22':50"
5.36MB
18 واقعه 58 – آخر ، حدید 1 – 5 مسجد الاقصی 24':46"
5.81 MB
19 قارعه – همزه ، اخلاص سوریه 5':35"
1.31 MB
20 حشر 18- آخر، علق،حمد،بقره 1 -5و285 کویت ،مسجد جامع الکبیر 1966 میلادی 32':00"
7.52 MB
21 زخرف 68-84،دخان 1 -8 قدر (2) مصر- قاهره – مسجد امام حسین (ع) 23':30"
5.52 MB
22 حجرات 13 – آخر، قاف 1 -22 مسجد الاقصی 25':30"
5.98 MB
23 قصص 83 – آخر ، علق مصر،قاهره،مسجد امام حسین (ع) 23':10"
5.44 MB
24 مریم 1 – 36 مسجد الاقصی 24':40"
5.79 MB
25 صف 4 – آخر، علق 1 -5 مصر – اسکندریه 20':20"
4.77 MB
26 مؤمنون 84 – آخر مسجد الاقصی 25':25"
5.97 MB
27 یوسف 1 -24 مصر،قاهره،مسجد امام حسین (ع) 36':30"
8.57MB
28 انعام 73 – 92 لیبی 27':45"
6.52 MB
29 شعراء 69 -90، فجر 1 -17 نماز جمعه،قاهره مسجد سلامه الراضی 17':55"
4.21 MB
30 قصص 68 – 85 (2) مسجد الاقصی 26':20"
6.18 MB
31 اسرا 1 -14 مسجد الاقصی 26':23"
6.19 MB
32 واقعه 58-آخر،حدید1 -6 علق،حمد ، بقره 1-2 سوریه 38':00"
8.93 MB
33 لقمان 8 آخر ، سجده 1 – 7 مصر،قاهره،مسجد امام حسین (ع)1969 42':45"
10 MB
34 حشر 18- آخر، فجر، علق 1- 8 مسجد الاقصی 31':42"
7.44 MB
35 اعراف 42 – 74 لیبی 44':15"
10.3 MB
36 انفطار ، فجر، بلد 1- 18 کویت 1966 29':45"
6.99 MB
37 واقعه 58 – آخر ، حدید 1 – 6 کویت مسجدالعثمان 16/1/1966 36':20"
8.52 MB
38 مؤمنون 1 -22 مسجد الاقصی 25':20"
5.95 MB
39 حدید 7 – 24، 28 و 29 مصر- اسیوط 42':40"
10 MB
40 آل عمران 189 -195 مسجد الاقصی 21':05"
4.94 MB
41 شعراء 52 – 89 مسجد الاقصی 25':54"
6.08 MB
42 یونس 3 -17 مسجد الاقصی 25':00"
5.87 MB
43 حشر 18 آخر ، علق 1 -5 سوریه 22':50"
5.34 MB
44 فصلت 30 -46 مسجد الاقصی 27':11"
6.38 MB
45 مریم 1 -50 لیبی 37':00"
8.67 MB
46 مؤمنون 84 – آخر ، رحمن 1 -27 سوریه 38':40"
9.07 MB
47 شعراء 181 - 220 مسجد الاقصی 24':10"
5.66 MB

برگرفته از سایت رادیو قرآن


 
تلاوت تصویری
ساعت ۱٢:۳۳ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ۱٠ فروردین ۱۳۸٩   کلمات کلیدی: تلاوت های استودیویی ،تلاوت های کوتاه ،تلاوت تصویری

متاسفانه همون طور که در قبل نوشتیم تلاوت تصویری ای تا به حال به صورت کامل از شیخ منشاوی باقی نمونده و فقط قطعاتی هست که البته من تونستم فقط یکی از اونها رو پیدا کنم.امیدوارم مورد پسندتون قرار بگیره.

دانلود


 
مصاحبه با فرزند استاد منشاوی
ساعت ٧:٤٤ ‎ب.ظ روز دوشنبه ٩ فروردین ۱۳۸٩   کلمات کلیدی: تحلیل ،زندگی نامه

* حاج سعودی محمّد صدّیق... در سال 1953 مجلّه ی رادیو و تلویزیون، در یکی از شماره هایش از شیخ محمّد صدّیق المنشاوی نوشت که او اوّلین قاری ای بود که رادیو برای ضبط تلاوتش، تجهیزات فنّی خود را به مکان تلاوت او منتقل کرد... چه طور چنین اتفاقی افتاد؟ و چرا رادیو چنین کاری کرد؟

 شهرت و زیبایی تلاوت او، زبانزد مردم مصر بود و زمانی که مسؤولان رادیو، از آن آگاه شدند، خواستند که به رادیو بیاید تا از او امتحانی گرفته شود و در صورت قبولی، به عنوان قاری رادیو به فعالیت بپردازد. ولی شیخ، این دعوت را نپذیرفت و گفت:

نمی‏خواهم در رادیو قرائت کنم چراکه به شهرت آن احتیاجی ندارم و هرگز نمی‏پذیرم که از من امتحان بگیرند... این‏طور شد که برای مدیر رادیو چاره‏ای نماند جز آن‏که تجهیزات رادیو را به محل تلاوت ایشان منتقل کند. و در عمل، در یکی از شب‏های ماه مبارک رمضان، زمانی که ایشان در روستایی از روستاهای مصر، برای خانواده‏ای داغدار در حال تلاوت بود، گروهی از رادیو برای ضبط تلاوت شیخ به آن محل رفتند و در همان زمان، گروهی دیگر برای ضبط تلاوت پدر ایشان، شیخ الصدیق المنشاوی، به روستای العسیرات در استان سوهاج در خانه‏ی حاج احمد ابورحاب رفته بودند. و این برای اولین بار در تاریخ رادیو بود که رادیو، تجهیزات، کارکنان و مهندسان خود را برای ضبط تلاوت یکی از مقریان به جایی بفرستد. این اتفاق را یکی از مجلات نیز، در صفحات خود درج نمود.

 

* زمانی‏که مسؤولان رادیو این دو تلاوت را از آن‏ها ضبط کردند، دوباره از شیخ محمّد صدّیق و پدرش خواستند که برای تلاوت به رادیو بیایند، ولی باز هم آن‏ها نپذیرفتند.... چه شد که بالأخره شیخ محمّد صدّیق المنشاوی دعوت رادیو را پذیرفت و چرا پدرش بر موضع خود پافشاری کرد؟

 

این موضع سبب خشم مسؤولان رادیو شد و نزدیک بود که مشکل بزرگی روی دهد تا آن‏که یکی از نزدیکان شیخ محمّد صدّیق، عبدالفتّاح الباشا، که ژنرالی بلندمرتبه بود در این مورد دخالت کرد و صراحتاً به شیخ محمّد گفت که نپذیرفتن دعوت رادیو، پسندیده نیست و این امتحان تنها از او گرفته نشده‏است و این درحالی است که بعد از آن‏که او دعوتشان را رد کرده‏است، رادیو مهندسان و کارشناسان خود را برای ضبط تلاوتش به سوی او فرستاده‏است. و در برابر این کار مسؤولان رادیو، نپذیرفتن دعوت آنان پسندیده نیست. و در برابر این رفتار خوب ، متقابلاً چاره‏ای جز رفتار خوب نیست. و بعد از اصرارهای شدید، شیخ محمّد صدّیق المنشاوی به رادیو رفت و تلاوت‏هایش را تکمیل کرد و تا زمانی که خدا جان او را گرفت، قاری رادیو بود، ولی پدرش گفت: برای رادیوی مصر، از خاندان المنشاوی، پسرم محمّد کافی است.

 

 

* پس چرا برای رادیو لندن و رادیو سوریه، تلاوت کرد؟

این‏ها با ضبط بودند. ]من حدس می زنم یعنی آمده‏اند تلاوت ایشان را ضبط کرده‏اند نه‏این‏که ایشان به آن رادیوها بروند.[ و با آن‏که او هرگز برای رادیو مصر قرائت نکرد، شهرت شیخ صدّیق السّید، آفاق جهان عرب را فراگرفته بود. رادیوهای سوریه و لندن از او خواستند که برای آن‏ها نوارهایی تلاوت کند. ایشان در ابتدا نپذیرفت ولکن بعد از ملاقات‏های فراوان و اصرار شدید، با ضبط 5 نوار برای آن دو رادیو موافقت کرد و بر این میزان چیزی نیفزود و همواره می‏گفت: اگر اصرار پیوسته‏ی آن‏ها نبود، با آن تلاوت‏ها موافقت نمی‏کردم.

 * شیخ محمّد صدّیق المنشاوی چگونه با این تصمیم پدرش (مبنی بر قرائت نکردن برای رادیو مصر) برخورد کرد؟

 او هرگز با پدرش مخالفت نمی‏کرد و به نظرش، بدون آن‏که پی‏جویی کند و به دلیل آن علاقمند باشد، احترام می‏گذاشت.

 

* ملک فاروق(دوران پادشاهی:1936 تا 1952) ، پادشاه مصر، از شیخ احمد السید، عموی شیخ محمّد صدّیق المنشاوی خواست که قاری رسمی قصر پادشاه باشد، ولی او نپذیرفت... چرا؟

 او این درخواست را رد نکرد... بلکه با پادشاه شرط کرد که از ساعت 9 شب که رادیو مصر، تلاوت قرآن کریم را از قصر پادشاه، پخش می‏کند، قهوه‏چیان ]شهر[ دیگر، نوشیدنی‏ نیاورند و مردمان، تخته‏‏نرد بازی نکنند. به پادشاه گفت: قرآن، جلالی دارد چراکه کلام خدا است و مردم را روا نباشد که هنگام تلاوتش، به درخواست نوشیدنی و بیهوده‏گویی و بازی تخته‏نرد بازی بپردازند. پادشاه به او گفت: این بدان معنی است که نگهبانی بر هر قهوه‏چی بگماریم و این کاری است که من از انجام آن معذورم.  شیخ احمد به او گفت: این‏گونه، ما هم از انجام این کار معذور هستیم. و تلاوت کرد: فإذا قرئ القرءان فاستمعوا له و أنصتوا لعلّکم ترحمون (اعراف – 204) " پس هنگامی که قرآن خوانده می‏شود، بدان گوش دهید و ساکت باشید، شاید رستگار شوید." پس برای پادشاه چاره‏ای نماند جز آن‏که از او تجلیل و تقدیر کند و نتوانست او را مجبور کند تا قاری قصر پادشاه باشد.

 

 چرا شیخ محمّد صدّیق المنشاوی دوبار ازدواج کرد؟

 ایشان در سال 1938 با دخترعمویش ازدواج کرد و از او 4 فرزند داشت: دو پسر و دو دختر؛ سپس بار دیگر در حالی‏که عمرش از 40 سال گذشته بود با زنی دیگر ازدواج کرد. همسر دومش از مرکز أخمیم در استان سوهاج بود. از او نیز 9 فرزند داشت: 5 پسر و 4 دختر. همسران او با هم در یک خانه زندگی می‏کردند و بینشان دوستی و علاقه بود و شیخ محمّد می‏گفت: مردم مرا دوست دارند و خویشاوندی با مرا خواستارند. هنگام ادای فریضه‏ی حج، سال قبل از وفات شیخ محمّد، همسر دوم او درگذشت.

 

* شایعه شد که صدای شیخ محمّد صدّیق المنشاوی ضعیف است و آن‏را مگر به کمک میکروفون، نمی‏تواند به شنوندگانش برساند... چه‏کسی این شایعه را پخش کرد؟ و شیخ محمّد چگونه با آن شایعه برخورد کرد؟

 

در واقع، این موضوع شایعه­ای بود که به­خاطر حسودی و برتری‏جویی یکی از مقریان در گوش­ها پیچید. بعضی از ارادتمندان و نزدیکان دیگر مقریان، این حادثه را برای ما تعریف کردند و صحّت آن برای ما محرز شد؛ ماجرا از این قرار بود که شیخ محمّد به همراه مقری دیگری، شبی برای قرائت به استان المنیا دعوت شده بود و افراد زیادی برای شنیدن تلاوت قرآن با صدای شیخ محمّد حاضر شده بودند که تعداد آن­ها فزونتر از 10 هزار نفر بود. زمانی که آن مقری، علاقه­ی شدید مردم و بی­تابی دعوت­کننده، به زودفرارسیدن تلاوت شیخ محمّد صدّیق را احساس کرد، دیگر خود را ناگزیر دید که به متصدّی میکروفون پیشنهاد دهد که اشکالی فنی در میکروفون ایجاد کند و در میان مردم شایعه شود که صدای شیخ محمّد واقعاً ضعیف است و اگر میکروفون نبود هرگز این شهرت را نداشت. وقتی شیخ محمّد صدّیق آماده­ی قرائت می­شد، با ایراد میکروفون مواجه شد؛ لذا متصدّی میکروفون را از آن آگاه ساخت. اما متصدی از اصلاح آن، سر باز زد؛ شیخ محمّد صدّیق احساس کرد که توطئه­ای برای در تنگنا قراردادن او میان این جمعیت عظیم در کار است. پس ]برای شروع به تلاوت، آن­چنانکه در قرائت مرسوم است[ استعاذه کرد و در حالی­که از مکانی که برای قرائت در نظر گرفته شده است خارج می­شد، قدم­زنان به قرائت پرداخت در حالی­که مردم او را همراهی می­کردند تا آن­جاکه مردم از قدرت صدایش به شگفتی آمدند. آن مقری حسود در حالی­که خوار و درمانده شده بود آن مجلس را ترک کرد؛ مجلسی که شیخ محمّد صدّیق تا ساعات آخر شب، در آن به تلاوت پرداخت. زمانی که بعدها از پدرمان (شیخ محمّد صدّیق) از آن واقعه پرسان شدیم گفت: آن‏چه که به شما گفته­شده اتّفاق افتاده است. بعد از او از نام آن مقری پرسیدیم که گفت: إن الله حلیم ستّار؛ خداوند، بردبار و پوشاننده است.

 هرکس که اندک آشنایی با قرائت و قاریان مختلف داشته باشد، بی­گمان می­داند که صدای مرحوم محمد صدیق المنشاوی، اگر نگویم بهترین و زیباترین صدا میان قرای دیگر است، لاأقل جزء 4، 5 صدایی است که زیبایی و قدرت را درهم آمیخته است. به قول استاد خدام حسینی صدای مرحوم منشاوی مثل موم در دستانش نرم است. هرکس، از جمله خودم وقتی تلاوت او را می­شنود، آنقدر که این نابغه راحت و روان و نیز زیبا می­خواند، پیش خودش می­گوید من هم می­توانم مثل او بخوانم. اما کافی است صدایش ، یکی دو پرده بالا برود.... آن­وقت است که لاأقل من، همیشه از صدای او به شگفت می­آیم. استاد عباسی همیشه هروقت از صدا و نحوه­ی انتخاب الحان ایشان صحبت می­کند از لفظ مرموز استفاده می­کند. یک نکته­ی دیگر همهمین صفات اخلاقی حمیده است. به قول استاد صدیق، انسان وقتی تلاوت قاری­ای را می­شنود به­سرعت درمی­یابد که مراتب این قاری یا مقری چقدر است. لاأقل می­تواند مقایسه کند. من نقش توفیقات الهی را برای افرادی مثل مرحوم منشاوی، به جهت صفاتی چون اخلاق پسندیده، کاملاً مؤثر می­دانم.


 
مجموعه عکس ها
ساعت ٧:٤۱ ‎ب.ظ روز دوشنبه ٩ فروردین ۱۳۸٩   کلمات کلیدی: تصاویر

مجموعه عکس های شیح منشاوی به صورت آلبوم در آدرس زیر:

http://cid-bf829619f932ac41.skydrive.live.com/play.aspx/.res/bf829619f932ac41!171/bf829619f932ac41!174?ct=photos

 


 
سفر شیخ منشاوی به بغداد
ساعت ٧:۳٦ ‎ب.ظ روز دوشنبه ٩ فروردین ۱۳۸٩   کلمات کلیدی: زندگی نامه

سفر شیخ المنشاوی به بغداد

شیخ محمّد صدّیق المنشاوی در سال 1967 به بغداد سفر کرد. در واقع، پس از دعوت استاد خلوق در سال 1966 از شیخ المنشاوی برای مسافرت به بغداد، که ایشان طی نامه­ای عذر خواسته و وعده­ی سفر در سال بعد (1967) را داده بودند، این امر صورت گرفت. در رمضان سال 1967، زمانی که هواپیمایی که استاد المنشاوی مسافر آن بود، در بغداد به زمین نشست، با استقبال فرستادگان استاد خلوق، ایشان وارد شهر شده و به مسجد ابو­حنیفه عزیمت کردند. و در آن جا بود که سوره­­ی انفال را به سبکی بدیع تلاوت نمودند که این تلاوت ضبط نشده است. ]متاسفانه، تلاوتهای ایشان و بسیاری از بزرگان قرائت، چندان که باید و شاید، در زمان حیات خود این بزرگواران درک نشد. بسیاری از تلاوتهای شیخ المنشاوی هرگز ضبط نشده است. برخی از آنها که ضبط هم شده­اند، از جمله مصحف مجود ایشان، به دلیل اهمال و بی­لیاقتی گردانندگان رادیوی مصر نابود شده است. از طرف دیگر، شاید امکانات ضبط و نگهداری در آن هنگام، مجال آن را نیافت که این تلاوتهای استثنایی را در خور عظمت آن، دریابد؛ دیگر آن­که، چه بسا دوری از شهرت و ساده­زیستی بسیاری از این بزرگان هم مانع می­شد که برای هر اجرا، خود را مقید به ضبط تلاوت نمایند. همچنین، در آن اوایل و قبل از فتوای شیخ الازهر، قرائت در رادیو حرام شمرده می­شد؛ مجموعه­ی این عوامل، دست به دست هم داده است که امروزه، صدای شیخ احمد نداء (مبدی این حرکت عظیم: تلاوت قرآن به سبک امروزی) در جایی ضبط نشده است؛ از بزرگانی چون شیخ محمّد سلامه، شیخ صدّیق السید المنشاوی، شیخ علی محمود و شیخ محمّد رفعت تلاوتهای کم­شماری باقی است و حتی از شیخ المنشاوی که کمی متاخرتر است، هنوز تصویری ویدیویی (جز تنی چند که ادعا می­کنند آن را دیده­اند.) مشاهده نشده است.- مترجم[ و سپس به درخواست رادیو، تلاوت­هایی را اجرا کردند که متاسفانه این تلاوتها و مجموعه­ای نادری از اصوات و تصاویر ویدیویی نابود شدند. ]این همان چیزی است که در سطور قبلی نوشتم. - مترجم[ و سپس در مسجد اورفلی تلاوت نمود و در اثنای این تلاوت بود که از ایشان خون خارج شد و این آغاز بیماری­ای بود که نهایتا باعث مرگ شیخ المنشاوی گشت. که رحمت خدا بر او باد. یکی از دوستان من (شیخ حافظ خلیل اسماعیل) برایم گفت که در آن زمان به بغداد مسافرت کرده بوده است و برای شنیدن تلاوت ایشان به مسجد می­رود؛ وقتی تلاوت شیخ تمام شد، نزد ایشان رفته و می­پرسد: چرا آیات را تکرار می­کنید؟ شیخ المنشاوی، لبخندی زد و این حالت (لبخند) از او جدا نمی­شد.

و در خانه­ی از خانه­های الاعظمیه ]احتمالا نام محله­ای در بغداد است. مترجم[، انتهای سورة القمر و ابتدای سورة الرحمن را تلاوت نمود که از تلاوتهای عجیب ایشان است و )خوشبختانه) ضبط شده است. و در آن تلاوت از ایشان خواستند که به سبک عراقی تلاوت نماید؛ اما ایشان این درخواست را نپذیرفتند. ]آن طور که من از استاد اوحدی شنیده­ام، سبک عراقی سبکی در قرائت قرآن است که در عراق رواج دارد. این سبک کمی به نوحه­خوانی ایرانی­ها شباهت دارد. - مترجم.[ و در جلسه­ی بعدی که تعدادی از علما و قراء بغداد تدارک دیده بودند، سورة الشعراء را تلاوت نمودند.

شیخ المنشاوی 10 روز در بغداد اقامت گزیدند و علی رغم این­که از ایشان درخواست کردند که بیشتر در بغداد بماند، نپذیرفتند؛ چرا که دوست نمی­داشت تا کسی را ]احتمالا میزبانان را - مترجم[ به سختی بیاندازد و این به علت پارسامنشی بسیار  او بود که رحمت خدا بر او باد. (من کلمه­ای بهتر از خود عفیف‏النفس نمی­یابم.) و تلاوتهایی که از ایشان در عراق ضبط شده و هنوز موجود است، عبارت­اند از: 1- سورة التوبة، که هنگام تلاوت آیه­ی "لا تحزن إن الله معنا" (التوبة-40) می­گریند. 2- سورة التوبة و سورة القارعة، که به مناسبت افتتاح مسجد الصدیق تلاوت شده است؛ تلاوت نادری است که در حضور پدر ایشان اجرا شده است. ]پدر شیخ المنشاوی به گمانم تا سال 1989 در قید حیات بودند. در زهد و پارسامنشی ایشان، سخن بسیار گفته شده است که ان شاء الله در آینده از آنها خواهم نوشت. مترجم[ 3- سورة الشعراء، سورة الطارق و سورة الفجر که واقعا نادر است. 4- سورة النساء، و 5- سورة الانفطار که غیر از آنی است که در کویت ضبط شده است.

بر گرفته از وبلاگ تلاوت های و متن های قرآنی


 
تلاوت های کوتاه استاد منشاوی
ساعت ٧:۳٥ ‎ب.ظ روز دوشنبه ٩ فروردین ۱۳۸٩   کلمات کلیدی: تلاوت های کوتاه
 
تلاوت های استودیویی شیخ منشاوی (3)
ساعت ٧:۳٤ ‎ب.ظ روز دوشنبه ٩ فروردین ۱۳۸٩   کلمات کلیدی: تلاوت های استودیویی

(*·.¸ ص 21 -ص 51 ¸.·*) (*·.¸ ص 52 - ص 88 ¸.·*)
(*·.¸ الزمر 1 - الزمر 7 ¸.·*) (*·.¸ الزمر 8 - الزمر 31 ¸.·*)
(*·.¸ الزمر 32 - 52 ¸.·*) (*·.¸ الزمر 53 - غافر 4 ¸.·*)
(*·.¸ غافر 5 - غافر 20 ¸.·*) (*·.¸ غافر 21 - غافر 40 ¸.·*)
(*·.¸ غافر 41 - غافر 65 ¸.·*) (*·.¸ غافر 66 - غافر 85 ¸.·*)
(*·.¸ فصلت 1 - فصلت 8 ¸.·*) (*·.¸ فصلت 9 - فصلت 24 ¸.·*)
(*·.¸ فصلت 25 - فصلت 36 ¸.·*) (*·.¸ فصلت 37 -فصلت 46 ¸.·*)
(*·.¸ فصلت 47 - فصلت 54 ¸.·*) (*·.¸ الشورى 1 - الشورى 12 ¸.·*)
(*·.¸ الشورى 13 - الشورى 26 ¸.·*) (*·.¸ الشورى 27 - الشورى 53 ¸.·*)
(*·.¸ الزخرف 1 - الزخرف 23 ¸.·*) (*·.¸ الزخرف 24 - الزخرف 56 ¸.·*)
(*·.¸ الزخرف 57 -الزخرف 89 ¸.·*) (*·.¸ الدخان 1 - الدخان 16 ¸.·*)
(*·.¸ الدخان 17 - الدخان 59 ¸.·*) (*·.¸ الجاثیة 1 - الجاثیة 11 ¸.·*)
(*·.¸ الجاثیة 12 - الجاثیة 37 ¸.·*) (*·.¸ الاحقاف 1 - الاحقاف 20 ¸.·*)
(*·.¸ الاحقاف 21 - الاحقاف 34 ¸.·*) (*·.¸ الاحقاف 35 -الاحقاف 35 ¸.·*)
(*·.¸ محمد 1 - محمد 9 ¸.·*) (*·.¸ محمد 10 - محمد 32 ¸.·*)
(*·.¸ محمد 33 - محمد 38 ¸.·*) (*·.¸ الفتح 1 - الفتح 17 ¸.·*)
(*·.¸ الفتح 18 - الفتح 29 ¸.·*) (*·.¸ الحجرات 1 - الحجرات 13 ¸.·*)
(*·.¸ الحجرات 14 - الحجرات 18 ¸.·*) (*·.¸ ق 1 - ق 26 ¸.·*)
(*·.¸ ق 27 - ق 35 ¸.·*) (*·.¸ ق 36 -ق 45 ¸.·*)
(*·.¸ الذاریات 1 - الذاریات 30 ¸.·*) (*.¸ الذاریات 31 - الذاریات 60 ¸.*)
(*·.¸ الطور 1 - الطور 23 ¸.·*) (*·.¸ الطور 24 - الطور 49 ¸.·*)
(*·.¸ النجم 1 - النجم 25 ¸.·*) (*·.¸ النجم 26 - النجم 62 ¸.·*)
(*·.¸ القمر 1 - القمر 8 ¸.·*) (*·.¸ القمر 9 - القمر 55 ¸.·*)
(*·.¸ الرحمن 1 - الرحمن 61 ¸.·*) (*·.¸ الرحمن 62 -الرحمن 78 ¸.·*)
(*·.¸ الواقعة 1 - الواقعة 74 ¸.·*) (*·.¸ الواقعة 75 - الواقعة 96 ¸.·*)
(*·.¸ الحدید 1 - الحدید 15 ¸.·*) (*·.¸ الحدید 16 - الحدید 29 ¸.·*)
(*·.¸ المجادلة 1 - المجادلة 13 ¸.·*) (*.¸ المجادلة 14 - المجادلة 22 ¸.*)
(*·.¸ الحشر 1 - الحشر 10 ¸.·*) (*·.¸ الحشر 11 - الحشر 15 ¸.·*)
(*·.¸ الحشر 16 -الحشر 24 ¸.·*) (*·.¸ الممتحنة 1 - الممتحنة 6 ¸.·*)
(*·.¸ الممتحنة 7 - الممتحنة 13 ¸.·*) (*·.¸ الصف 1 - الصف 14 ¸.·*)
(*·.¸ الجمعة 1 - الجمعة 11 ¸.·*) (*.¸ المنافقون 1 - المنافقون 3 ¸.*)
(*·.¸ المنافقون 4 - المنافقون 11 ¸.·*) (*·.¸ التغابن 1 - التغابن 18 ¸.·*)
(*·.¸ الطلاق 1 - الطلاق 12 ¸.·*) (*·.¸ التحریم 1 - التحریم 6 ¸.·*)
(*·.¸ التحریم 7 -التحریم 12 ¸.·*) (*·.¸ الملک 1 - الملک 30 ¸.·*)
(*·.¸ القلم 1 - القلم 52 ¸.·*) (*·.¸ الحاقة 1 - الحاقة 52 ¸.·*)
(*·.¸ المعارج 1 - المعارج 18 ¸.·*) (*·.¸ المعارج 19 - المعارج 44 ¸.·*)
(*·.¸ نوح 1 - نوح 28 ¸.·*) (*·.¸ الجن 1 - الجن 28 ¸.·*)
(*·.¸ المزمل 1 -المزمل 19 ¸.·*) (*·.¸ المزمل 20 - المزمل 20 ¸.·*)
(*·.¸ المدثر 1 - المدثر 56 ¸.·*) (*·.¸ القیامة 1 - القیامة 40 ¸.·*)
(*·.¸ الانسان 1 - الانسان 18 ¸.·*) (*·.¸ الانسان 19 - الانسان 31 ¸.·*)
(*·.¸ المرسلات 1 - المرسلات 50 ¸.·*) (*·.¸ النبأ 1 - النبأ 40 ¸.·*)
(*·.¸ النازعات 1 - النازعات 46 ¸.·*) (*·.¸ عبس 1 - عبس 42 ¸.·*)
(*·.¸ التکویر 1 - التکویر 29 ¸.·*) (*·.¸ الانفطار 1 - الانفطار 29 ¸.·*)
(*·.¸ المطففین 1 -المطففین 36 ¸.·*) (*·.¸ الانشقاق 1 - الانشقاق 25 ¸.·*)
(*·.¸ البروج 1 - البروج 22 ¸.·*) (*·.¸ الطارق 1 - الطارق 17 ¸.·*)
(*·.¸ الاعلى 1 - الاعلى 19 ¸.·*) (*·.¸ الغاشیة 1 - الغاشیة 26 ¸.·*)
(*·.¸ الفجر 1 - الفجر 30 ¸.·*) (*·.¸ البلد 1 - البلد 20 ¸.·*)
(*·.¸ الشمس 1 - الشمس 15 ¸.·*) (*·.¸ اللیل 1 - اللیل 21 ¸.·*)
(*·.¸ الضحى 1 - الضحى 11 ¸.·*) (*·.¸ الشرح 1 - الشرح 8 ¸.·*)
(*·.¸ التین 1 -التین 8 ¸.·*) (*·.¸ العلق 1 - العلق 19 ¸.·*)
(*·.¸ القدر 1 - القدر 5 ¸.·*) (*·.¸ البینة 1 - البینة 7 ¸.·*)
(*·.¸ الزلزلة 1 - الزلزلة 8 ¸.·*) (*.¸ العادیات 1 - العادیات 11 ¸.*)
(*·.¸ القارعة 1 - القارعة 11 ¸.·*) (*·.¸ التکاثر 1 - التکاثر 8 ¸.·*)
(*·.¸ العصر 1 - العصر 3 ¸.·*) (*·.¸ الهمزة 1 - الهمزة 9 ¸.·*)
(*·.¸ الفیل 1 - الفیل 5 ¸.·*) (*·.¸ قریش 1 - قریش 4 ¸.·*)
(*·.¸ الماعون 1 -الماعون 7 ¸.·*) (*·.¸ الکوثر 1 - الکوثر 7 ¸.·*)
(*·.¸ الکافرون 1 - الکافرون 6 ¸.·*) (*·.¸ النصر 1 - النصر 3 ¸.·*)
(*·.¸ المسد 1 - المسد 5 ¸.·*) (*·.¸ الاخلاص 1 - الاخلاص 4 ¸.·*)
(*·.¸ الفلق 1 - الفلق 5 ¸.·*) (*·.¸ الناس 1 - الناس 6 ¸.·*)


 
تلاوت های استودیویی استاد منشاوی(2)
ساعت ٧:۳٤ ‎ب.ظ روز دوشنبه ٩ فروردین ۱۳۸٩   کلمات کلیدی: تلاوت های استودیویی

(*·.¸ یونس 11 - یونس 21 ¸.·*) (*·.¸ یونس 22 - یونس 24 ¸.·*)
(*·.¸ یونس 25 - یونس 52 ¸.·*) (*·.¸ یونس 53 - یونس 70 ¸.·*)
(*·.¸ یونس 71 - یونس 89 ¸.·*) (*·.¸ یونس 90 - یونس 109 ¸.·*)
(*·.¸ هود 1 - هود 5 ¸.·*) (*·.¸ هود 6 - هود 23 ¸.·*)
(*·.¸ هود 24 - هود 40 ¸.·*) (*·.¸ هود 41 - هود 60 ¸.·*)
(*·.¸ هود 61 - هود 83 ¸.·*) (*·.¸ هود 84 - هود 88 ¸.·*)
(*·.¸ هود 89 - هود 107 ¸.·*) (*·.¸ هود 108 - هود 123 ¸.·*)
(*·.¸ یوسف 1 - یوسف 6 ¸.·*) (*·.¸ یوسف 7 - یوسف 29 ¸.·*)
(*·.¸ یوسف 30 - یوسف 52 ¸.·*) (*·.¸ یوسف 53 - یوسف 76 ¸.·*)
(*·.¸ یوسف 77 - یوسف 100 ¸.·*) (*·.¸ یوسف 101 - یوسف 111 ¸.·*)
(*·.¸ الرعد 1 - الرعد 4 ¸.·*) (*·.¸ الرعد 5 - الرعد 18 ¸.·*)
(*·.¸ الرعد 19 - الرعد 34 ¸.·*) (*·.¸ الرعد 35 - الرعد 43 ¸.·*)
(*·.¸ ابراهیم 1 - ابراهیم 9 ¸.·*) (*·.¸ ابراهیم 10 - ابراهیم 27 ¸.·*)
(*·.¸ ابراهیم 28 - ابراهیم 52 ¸.·*) (*·.¸ الحجر 1 - الحجر 48 ¸.·*)
(*·.¸ الحجر 49 - الحجر 87 ¸.·*) (*·.¸ الحجر 88 - الحجر 99 ¸.·*)
(*·.¸ النحل 1 - النحل 29 ¸.·*) (*·.¸ النحل 30 - النحل 50 ¸.·*)
(*·.¸ النحل 51 - النحل 74 ¸.·*) (*·.¸ النحل 75 - النحل 89 ¸.·*)
(*·.¸ النحل 90 - النحل 94 ¸.·*) (*·.¸ النحل 95 - النحل 110 ¸.·*)
(*·.¸ النحل 111 - النحل 128 ¸.·*) (*·.¸ الاسراء 1 - الاسراء 22 ¸.·*)
(*·.¸ الاسراء 23 - الاسراء 49 ¸.·*) (*·.¸ الاسراء 50 - الاسراء 65 ¸.·*)
(*·.¸ الاسراء 66 - الاسراء 69 ¸.·*) (*.¸ الاسراء 70 - الاسراء 98 ¸.*)
(*·.¸ الاسراء 99 - الاسراء 111 ¸.·*) (*·.¸ الکهف 1 - الکهف 16 ¸.·*)
(*·.¸ الکهف 17 - الکهف 31 ¸.·*) (*·.¸ الکهف 32 - الکهف 50 ¸.·*)
(*·.¸ الکهف 51 - الکهف 74 ¸.·*) (*·.¸ الکهف 75 - الکهف 76 ¸.·*)
(*·.¸ الکهف 77 - الکهف 98 ¸.·*) (*·.¸ الکهف 99 - الکهف 110 ¸.·*)
(*·.¸ مریم 1 - مریم 21 ¸.·*) (*·.¸ مریم 22 - مریم 58 ¸.·*)
(*·.¸ مریم 59 - مریم 98 ¸.·*) (*·.¸ طه 1 - طه 54 ¸.·*)
(*·.¸ طه 55 - طه 64 ¸.·*) (*·.¸ طه 65 - طه 82 ¸.·*)
(*·.¸ طه 83 - طه 110 ¸.·*) (*·.¸ طه 111 - طه 135 ¸.·*)
(*·.¸ الانبیاء 1 - الانبیاء 28 ¸.·*) (*.¸ الانبیاء 29 - الانبیاء 50 ¸.*)
(*·.¸ الانبیاء 51 - الانبیاء 82 ¸.·*) (*·.¸ الانبیاء 83 - الانبیاء 91 ¸.·*)
(*·.¸ الانبیاء 92 - الانبیاء 112 ¸.·*) (*·.¸ الحج 1 - الحج 18 ¸.·*)
(*·.¸ الحج 19 -الحج 37 ¸.·*) (*·.¸ الحج 38 - الحج 59 ¸.·*)
(*·.¸ الحج 60 - الحج 78 ¸.·*) (*·.¸ المؤمنون 1 - المؤمنون 35 ¸.·*)
(*.¸ المؤمنون 36 - المؤمنون 74 ¸.*) (*.¸ المؤمنون 75 -المؤمنون 118 ¸.*)
(*·.¸ النور 1 - النور 20 ¸.·*) (*·.¸ النور 21 - النور 34 ¸.·*)
(*·.¸ النور 35 - النور 52 ¸.·*) (*·.¸ النور 53 - النور 64 ¸.·*)
(*·.¸ الفرقان 1 -الفرقان 20 ¸.·*) (*·.¸ الفرقان 21 - الفرقان 52 ¸.·*)
(*·.¸ الفرقان 53 - الفرقان 77 ¸.·*) (*·.¸ الشعراء 1 - الشعراء 17 ¸.·*)
(*·.¸ الشعراء 18 - الشعراء 51 ¸.·*) (*·.¸ الشعراء 52 - الشعراء 110 ¸.·*)
(*·.¸ الشعراء 111 - الشعراء 180 ¸.·*) (*.¸الشعراء 181 - الشعراء 227¸.*)
(*·.¸ النمل 1 - النمل 26 ¸.·*) (*·.¸ النمل 27 - النمل 55 ¸.·*)
(*·.¸ النمل 56 - النمل 63 ¸.·*) (*·.¸ النمل 64 - النمل 81 ¸.·*)
(*·.¸ النمل 82 - النمل 93 ¸.·*) (*·.¸ القصص 1 - القصص 11 ¸.·*)
(*·.¸ القصص 12 - القصص 28 ¸.·*) (*·.¸ القصص 29 - القصص 50 ¸.·*)
(*·.¸ القصص 51 - القصص 75 ¸.·*) (*·.¸ القصص 76 - القصص 88 ¸.·*)
(*·.¸ العنکبوت 1 - العنکبوت 22 ¸.·*) (*.¸ العنکبوت 23 - العنکبوت 25 ¸.*)
(*·.¸ العنکبوت 26 - العنکبوت 45 ¸.·*) (*.¸ العنکبوت 46 - العنکبوت 69 ¸.*)
(*·.¸ الروم 1 - الروم 30 ¸.·*) (*·.¸ الروم 31 - الروم 53 ¸.·*)
(*·.¸ الروم 54 - الروم 60 ¸.·*) (*·.¸ لقمان 1 - لقمان 21 ¸.·*)
(*·.¸ لقمان 22 - لقمان 26 ¸.·*) (*·.¸ لقمان 27 - لقمان 34 ¸.·*)
(*·.¸ السجدة 1 - السجدة 10 ¸.·*) (*·.¸ السجدة 11 - السجدة 30 ¸.·*)
(*·.¸ الاحزاب 1 - الاحزاب 17 ¸.·*) (*·.¸ الاحزاب 18 - الاحزاب 30 ¸.·*)
(*·.¸ الاحزاب 31 - الاحزاب 50 ¸.·*) (*·.¸ الاحزاب 51 - الاحزاب 59¸.·*)
(*·.¸ الاحزاب 60 - الاحزاب 73¸.·*) (*·.¸ سبأ 1 - سبأ 9 ¸.·*)
(*·.¸ سبأ 10 - سبأ 23 ¸.·*) (*·.¸ سبأ 24 - سبأ 45 ¸.·*)
(*·.¸ سبأ 46 - سبأ 54 ¸.·*) (*·.¸ فاطر 1 - فاطر 14 ¸.·*)
(*·.¸ فاطر 15 - فاطر 40 ¸.·*) (*·.¸ فاطر 41 - فاطر 43 ¸.·*)
(*·.¸ فاطر 44 - یس 27 ¸.·*) (*·.¸ یس 28 - یس 59 ¸.·*)
(*·.¸ یس 60 - یس 83 ¸.·*) (*·.¸ الصافات 1 - الصافات 21 ¸.·*)
(*·.¸ الصافات 22 - 82 ¸.·*) (*·.¸ الصافات 83 - الصافات 144 ¸.·*)
(*·.¸ الصافات 145 - الصافات 182 ¸.·*) (*·.¸ ص 1 - ص 20 ¸.·*)


 
تلاوت های استودیویی استاد منشاوی(1)
ساعت ٧:۳٢ ‎ب.ظ روز دوشنبه ٩ فروردین ۱۳۸٩   کلمات کلیدی: تلاوت های استودیویی

مجموعه ای زیبا از تلاوت های استودیویی شیخ منشاوی:

(*·.¸ أول الفاتحة - البقرة 25 ¸.·*)        (*·.¸ البقرة 26 - البقرة 43 ¸.·*)
(*·.¸ البقرة 44 - البقرة 59 ¸.·*)       (*·.¸ البقرة 60 - البقرة 74 ¸.·*)
(*·.¸ البقرة 75 - البقرة 86 ¸.·*) (*·.¸ البقرة 87 - البقرة 91 ¸.·*)
(*·.¸ البقرة 92 - البقرة 105 ¸.·*) (*·.¸ البقرة 106 - البقرة 123 ¸.·*)
(*·.¸ البقرة 124 - البقرة 141 ¸.·*) (*·.¸ البقرة 142 - البقرة 157 ¸.·*)
(*·.¸ البقرة 158 - البقرة 164 ¸.·*) (*·.¸ البقرة 165 - البقرة 176 ¸.·*)
(*·.¸ البقرة 177 - البقرة 188 ¸.·*) (*·.¸ البقرة 189 - البقرة 202 ¸.·*)
(*·.¸ البقرة 203 - البقرة 218 ¸.·*) (*·.¸ البقرة 219 - البقرة 232 ¸.·*)
(*·.¸ البقرة 233 - البقرة 242 ¸.·*) (*·.¸ البقرة 243 - البقرة 252 ¸.·*)
(*.¸ البقرة 253 - البقرة 262 ¸.*) (*·.¸ البقرة 263 - البقرة 271 ¸.·*)
(*·.¸ البقرة 272 - البقرة 282 ¸.·*) (*·.¸ البقرة 283 - البقرة 286 ¸.·*)
(*¸ال عمران 1 - ال عمران 14¸*) (*¸ال عمران 15-ال عمران 32¸*)
(*¸ال عمران 33-ال عمران 51¸*) (*¸ال عمران 52-ال عمران 74¸*)
(*¸ال عمران 75-ال عمران 84¸*) (*¸ال عمران 85-ال عمران 92¸*)
(*¸ال عمران 93-ال عمران 112¸*) (*¸ال عمران 113-ال عمران 132¸*)
(*¸ال عمران 133-ال عمران 152¸*) (*¸ال عمران 153-ال عمران 170¸*)
(*¸ال عمران 171-ال عمران 185¸*) (*¸ال عمران 186-ال عمران 200¸*)
(*·.¸ النساء 1 - النساء 11 ¸.·*) (*·.¸ النساء 12 - النساء 23 ¸.·*)
(*·.¸ النساء 24 - النساء 35 ¸.·*) (*·.¸ النساء 36 - النساء 57 ¸.·*)
(*·.¸ النساء 58 - النساء 73 ¸.·*) (*·.¸ النساء 74 - النساء 87 ¸.·*)
(*·.¸ النساء 88 - النساء 99 ¸.·*) (*·.¸ النساء 100 - النساء 106 ¸.·*)
(*·.¸ النساء 107 - النساء 113 ¸.·*) (*·.¸ النساء 114 - النساء 134 ¸.·*)
(*·.¸ النساء 135 - النساء 147 ¸.·*) (*·.¸ النساء 148 - النساء 162 ¸.·*)
(*·.¸ النساء 163 - النساء 176 ¸.·*) (*·.¸ المائدة 1 - المائدة 11 ¸.·*)
(*·.¸ المائدة 12 - المائدة 26 ¸.·*) (*·.¸ المائدة 27 - المائدة 40 ¸.·*)
(*·.¸ المائدة 41 - المائدة 50 ¸.·*) (*·.¸ المائدة 51 - المائدة 58 ¸.·*)
(*·.¸ المائدة 59 - المائدة 66 ¸.·*) (*·.¸ المائدة 67 - المائدة 81 ¸.·*)
(*·.¸ المائدة 82 - المائدة 96 ¸.·*) (*·.¸ المائدة 97 - المائدة 108 ¸.·*)
(*·.¸ المائدة 109 - المائدة 120 ¸.·*) (*·.¸ الانعام 1 - الانعام 12 ¸.·*)
(*·.¸ الانعام 13 - الانعام 30 ¸.·*) (*·.¸ الانعام 31 - الانعام 35 ¸.·*)
(*·.¸ الانعام 36 - الانعام 58 ¸.·*) (*·.¸ الانعام 59 - الانعام 73 ¸.·*)
(*.¸ الانعام 74 - الانعام 94 ¸.*) (*.¸ الانعام 95 - الانعام 110 ¸.*)
(*·.¸ الانعام 111 - الانعام 126 ¸.·*) (*.¸ الانعام 127 - الانعام 140 ¸.*)
(*.¸ الانعام 141 - الانعام 150 ¸.*) (*.¸ الانعام 151 - الانعام 165 ¸.*)
(*.¸ الاعراف 1 - الاعراف 30 ¸.*) (*.¸ الاعراف 31 - الاعراف 46 ¸.*)
(*.¸الاعراف 47 - الاعراف 64¸.*) (*.¸الاعراف 65 - الاعراف 87¸.*)
(*.¸الاعراف 88 - الاعراف 116¸.*) (*.¸الاعراف 117 - الاعراف 141¸.*)
(*.¸الاعراف 142 - الاعراف 155¸.*) (*.¸الاعراف 156 - الاعراف 170¸.*)
(*.¸الاعراف 171 - الاعراف 188¸.*) (*.¸الاعراف 189 - الاعراف 206¸.*)
(*·.¸ الانفال 1 - الانفال 21 ¸.·*) (*·.¸ الانفال 22 - الانفال 40 ¸.·*)
(*·.¸ الانفال 41 - الانفال 60 ¸.·*) (*·.¸ الانفال 61 - الانفال 75 ¸.·*)
(*·.¸ التوبة 1 - التوبة 18 ¸.·*) (*·.¸ التوبة 19 - التوبة 33 ¸.·*)
(*·.¸ التوبة 34 - التوبة 45 ¸.·*) (*·.¸ التوبة 46 - التوبة 59 ¸.·*)
(*·.¸ التوبة 60 - التوبة 74 ¸.·*) (*·.¸ التوبة 75 - التوبة 92 ¸.·*)
(*·.¸ التوبة 93 - التوبة 110 ¸.·*) (*·.¸ التوبة 111 - التوبة 121 ¸.·*)
(*·.¸ التوبة 122 - التوبة 129 ¸.·*) (*·.¸ یونس 1 - یونس 10 ¸.·*)


 
در آمدی بر سبک تلاوت استاد منشاوی
ساعت ٧:٢٠ ‎ب.ظ روز دوشنبه ٩ فروردین ۱۳۸٩   کلمات کلیدی: تحلیل ،زندگی نامه


نمی خوام از این زندگی نامه های تکرار ی که توی اینترنت هست استفاده کنم.استاد محمد صدیق از اساتید حقیقی و به بیان دقیق از عارفان بزرگ عصر خود بود که در قرائت های معنوی و زیبای خویش، این حالت کشف و شهود عرفانی را به جای گذاشته است.استادمنشاوی به هیچ کلاس موسیقی نرفت و وقتی به او گفتند که به دوره موسیقی نیاز دارد گفت که من موسیقی از قرآن می گیرم و قرآن به من آهنگ می دهد نه من به قرآن.

او طلایه دار سبک اصیل،قدیمی و ناب خاندان منشاوی در تلاوت قرآن است که هنوز مقلدان بسیاری در گوشه گوشه جهان از او تقلید می کنند و با پشتوانه سبک او به درجات عالی قرائت می رسند.

استاد منشاوی در قرائت خود علاوه بر صدای گرم قوی و محزون از لحنی بدون پیچیدگی زیاد و تجوید نسبتا سطح بالا استفاده می کند و همین قرائت او را جزو ماندگار ترین تلاوت های جهان اسلام قرار داده است.

استاد منشاوی سبک خاصی دارد که در بیشتر قرائت های باقی مانده از این استاد این سبک دیده و شنیده می شود:

بیات-بیات حسینی-رست-بیات نوا-صبا-نهاوند-

اما این شاید فقط 60 درصد تلاوت های استاد را شامل شود و در بسیاری از تلاوت های دیگر این سبک استفاده نشده است و ازاین ردیف های بهره برده است:

بیات-بیات حسینی-رست-بیات نوا-صبا-حجاز-سه گاه

بیات-بیات حسینی-رست-بیات نوا-صبا-رست-چهارگاه

بیات-بیات حسینی-بیات نوا-صبا- رست-صبا-حجازو...

خب دیگه درباره زندگی و سبک استاد صحبت نمیکنم و می رم سراغ نظر خودم در باره استاد منشاوی:

من واقعا تلاوت منشاوی را دوست دارم.شاید لحن زیبای مصطفی اسماعیل یا صدای زلال عبدالباسط یا تحریر های شنیدنی متولی یا...در آن نباشد اما چیزی در آن هست که من نمی توانم آن را درست بیان کنم.کلمه ای برای آن بیان نکرده ام و نمی توانم بیان کنم.شاید بتوان گفت که منشاوی جوری قران را تلاوت می کند که انگار همان لحظه در حال وحی است.در هنگام بیان داستان حضرت یوسف جوری می خواند که انگار خودش راوی داستان است و در صحنه حضور داشته و در سوره شعرا به نحوی آیه فاوحینا الی موسی ان اضرب بعصاک البحر...را تلاوت می کند که انگار خودش فرشته وحی است و همان لحظه به موسی می گویند که عصایت را به دریا بزن و از میان آن بگذر.

منشاوی فقط این دستگاه ها و این نغمات نیست.این ردیف های موسیقیایی نیست.هیچ کدام از قاریان قدیمی این گونه نیستند.نه منشاوی،نه مصطفی،نه عدالباسط،نه رفعت نه حصری نه شحات و نه...این ها چیزی فراتر از یک ردیف موسیقی می خوانند.اینها با تهذیب نفس و قدم گذاشتن در راه معرفت و شناخت سعی کرده اند به شاکله قرآن دست یابند و من فکر می کنم که در تلاوت هایشان به این مهم تا حدی دست یافته اند.تلاوت منشاوی خارج از تمام بحث های لحنی و تجویدی و وقف و ابتدا و...واقعا تجلی حدیث آن بزرگوار است:قرآن محزون نازل شده است پس آن را محزون بخوانید.

اما به نظر من، متاسفانه منشاوی در سطح حرفه ای کمی مهجور است.ما الان کمتر قاری داریم که در سطح کشوری و بین المللی به سبک محمد صدیق بخواند.در صورتی که واقعا هستند کسانی که تلاوت منشاوی را دوست دارند.تلاوت منشاوی نیز مانند عبدالباسط مردم پسند است اما در سطح کمتر.چه اشکالی دارد که قاری ای داشته باشیم که منشاوی بخواند و آن را به زیبایی بخواند و مردم لذت ببرند؟

مثلا در همین استان خودمان هم چنین کسانی داریم.گیلان را می گویم.دوست عزیز و استاد بزرگوارم محمد مهدی معتمدی و مهدی نگهدار.که اینها به زیبایی منشاوی می خوانند و در سطح کشوری هم مقاماتی کسب کرده اند.نظر شما در این باره چیست؟

پ.ن.این تلاوت از منشاوی را حتما گوش کنید.بسیار خاص است.شبیه هیچ کدام از تلاوت هایی از منشاوی که شنیده اید نیست.خیلی زیباتر است.

سوره سجده


 
درود
ساعت ٧:۱٧ ‎ب.ظ روز دوشنبه ٩ فروردین ۱۳۸٩   کلمات کلیدی: درود

سلام.من رضا هستم.چند ماهیه که تلاوت قرآن کار می کنم و از مقلدان و عاشقان سبک استاد مرحوم محمد صدیق منشاوی هستم.چون دیدم در اینترنت سایت مستقلی برای تلاوت های این استاد وجود نداره تصمیم گرفتم که این وبلاگ رو راه بندازم و تلاوت های استاد منشاوی و قاریان دیگر  رو با دسته بندی های مختلف بذارم.امیدوارم مورد پسندتون واقع بشه.